معرفی فیلم فروشنده

در این مطلب ایتدا قصد داریم تا شما سروران را با فیلم بسیار زیبای فروشنده ساخته اصغر فرهادی بیشتر آشنا کنیم.در ادامه این مطلب خلاصه داستان و نقد این فیلم بسیار زیبا که برنده چندین جایزه در جشنواره کن در سال 2016 شد خواهیم پرداخت.

دانلود فیلم فروشنده





cooldownload




فروشنده (دستفروش) - Forushande


تهیه کننده: اصغر فرهادی, الکساندر مالت گای


نویسنده : اصغر فرهادی | کارگردان : اصغر فرهادی


سال ساخت: 1394 | پخش: ؟ | پخش کننده: کول دانلود





لیست بازیگران فیلم فروشنده
شهاب حسینی ، ترانه علیدوستی ، بابک کریمى ، مینا ساداتی و ...


خلاصه داستان فروشنده
«فروشنده» به زندگی زن و شوهری می پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور میلر» هستند. / دانلود نمایش مرگ یک فروشنده


جوایز و افتخارات فروشنده
جشنواره کن 2016 : بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی و بهترین فیلمنامه برای اصغر فرهادی. (2 خرداد 95)
جايزه بهترين فيلم جشنواره مونيخ (12 تیر 95)
جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره آمستردام. (9 شهریور 95)
هوگوی نقره ای جشنواره فیلم شیکاگو. (1 آبان 95)
بهترین فیلم جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا (آبان 95)
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم اولان باتور (آبان 95)
جایزه بهترین فیلم شصت و یکمین جشنواره فیلم سمینس وایادولید اسپانیا (آبان 95)
نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب. (آذر 95)


خبرهای جدید از فروشنده
12 آذرماه 94: آغاز فیلمبرداری «فروشنده» . طبق اعلام عوامل فیلم، تولید این کار 3 ماه و نیم به طول می* کشد.

20 دی: وب*سایت سینمایی «ایندی وایر» هفتمین فیلم اصغر فرهادی را در ردیف پنجم فهرست خود تحت عنوان «100 فیلم که بیشترین انتظار را برای دیدن آنها در 2016 می کشیم» جای داد.

24 بهمن: پروژه اسرارآمیز اصغر فرهادی خریداران خارجی را جلب کرده است. به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، کمپانی بین المللی فیلم مومنتو (MFI) برای پخش این فیلم قرارداد بسته است.


6 اسپند: پایان فیلمبردارى فیلم «فروشنده» .


28 فروردین 95: مراحل پايانى آماده سازى فروشنده اصغر فرهادى.


21 اردیبهشت 95 : جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به عنوان آخرین فیلم به بخش رقابتی جشنواره کن افزوده شد.


2 خرداد: شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و اصغر فرهادی بهترین فیلمنامه جشنواره کن 2016 شدند.


20 خرداد: حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش با صدور مجوز نمایش فیلم «فروشنده» موافقت کرد و به این فیلم هیچ اصلاحیه*ای نخورده است.


31 خرداد: فیلمیران پخش کننده «فروشنده» اصغر فرهادی شد. علی سرتیپی مدیرعامل «فیلمیران» : اکران اروپا و آمریکای فیلم از شهریور ماه آغاز می شود و ما در تلاش هستیم که پیش از آن زمان در ایران فیلم را اکران کنیم.


3 تیر: تيغ سانسور به فروشنده هم رحم نكرد! ارشاد دستور داده تصنیف رعنا با سدای ملوک ضرابی از فروشنده حذف شود. فرهادی قبلا اعلام کرده بود فیلمش ادای دین به این خواننده است. / دانلود آهنگ رعنا از ملوک ضرابی


5 تیر 95 : پیش بینی اسکار 2017: فروشنده شانس اول


12 تیر: دریافت جايزه بهترين فيلم جشنواره مونيخ / هیات داوران: «ما انتخاب کردیم این جایزه را به فیلمی بدهیم که در عین معاصر بودن نگاهی جهانی و از همه مهم تر به سوی آینده دارد. داستانی که بسیار هیجان انگیز و پر از شگفتی است. فیلمی درباره آن چه هستیم یا می توانستیم به عنوان انسان باشیم.”


26 شهریور: فروشنده نماینده ایران در اسکار 2017 شد.


27 شهریور: پخش نشدن تیزر از تلویزیون - علی سرتیپی پخش کننده "فروشنده" در گفتگو با آی سینما: اصغر فرهادی خودش تصمیم گرفت تیزرهای فیلمش را به تلوزیون ندهد!


1 آبان: «فروشنده» هوگوی نقره ای جشنواره فیلم شیکاگو را کسب کرد. هیات داوران: «فیلمی* که به ما نگاهی منحصر به فرد درباره مشکلات برخاسته از اتفاقی همچون تعدی جنسی و برخورد جامعه با آن می*دهد. در عین حال، فیلم، داستانی بسیار قدرتمند و جهان*شمول را درباره انتقام روایت می*کند که در این فیلم به شیوه*ای واقع گرایانه روایت می شود و یک دو راهی و سردرگمی بسیار دردناک را نمایش می*دهد. فروشنده داستانی ست که شرایط انسانی را در سطوح مختلف، آشکار می کند.»


25 آبان: پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران / 15 میلیارد و 350 میلیون.


26 آذر: فروشنده نامزد اسکار و گلدن گلوب شد.
فروشنده با 9 فیلم؛ تونی اردمن (آلمان)، تانا (استراليا)، اين فقط پایان دنیا است (کانادا)، سرزمين من (دانمارک)، انتخاب پادشاه (نروژ)، بهشت (روسیه)، مردی به نام اوو (سوید)، زندگی من به*عنوان یک کدو (سوییس) برای دریافت اسکار امسال مبارزه مى كند. فروشنده همچنین در هفته ای که گذشت در بین نامزدهای گلدن گلوب نیز جای گرفت.


رکوردهای فروشنده
اتفاقی تاریخی: سانس ساعت 6:45 صبح "فروشنده" در سینما آزادی پر شد و این فیلم با سالنی پر در 10 شهریور بازگشایی می شود. (8 شهریور)
فروشنده رکورد تاریخ سینمای ایران را شکست. این فیلم در نخستين روز اكران 260 ميليون تومان فروخت!! (11 شهریور)
فروشنده پس از 2 روز اکران بیش از 600 میلیون فروخته است. (12 شهریور)
فروشنده در 3 روز میلیاردی شد و رکورد دیگری زد!! / فروش اين فيلم در تهران و دو شهر مشهد و كرج پس از سه روز بيش از يک ميليارد تومان شده است. (13 شهریور)
فروشنده در 6 روز به 2 میلیارد رسید!! (16 شهریور)
پس از 15 روز اکران به فروش 5 میلیارد رسید تا همچنان میانگین هر 3 روز 1 میلیارد فروش را پابرجا نگه داشته باشد! (24 شهریور)
فروشنده در 3 هفته 7 میلیاردی شد! (31 شهریور 95)
فروشنده در 4 هفته به 8.7 میلیارد رسید! (7 مهر)
فروشنده از مرز 12 میلیارد گذشت (29 مهر 95)
فروشنده به ١٤ ميليارد و 600 میلیون تومان رسيد و با پشت سر گذاشتن فیلم 50 کیلو آلبالو و فیلم من سالوادور نيستم فیلم پرفروش سال 95 شد. هنوز یک هفته دیگر زمان دارد تا رکورد محمد رسول الله را هم بشکند. (19 آبان)
فروشنده با پیشی گرفتن از فیلم محمد رسول الله پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد. این فیلم با 15 میلیارد و 350 میلیون به کار خود پایان داد. (25 آبان)

تاریخ اکران فروشنده
10 شهریور 95 .


آمار فروش فروشنده
16 میلیارد تومان (در ایران)


نسخه قاچاق فیلم فروشنده
در حالی که در چند روز گذشته نسخه ای از فیلم فروشنده که گزاره “بازبینی وزارت ارشاد ۹۵/٣/٩” بر روی ویدیو بود به گونه قاچاقی پخش شد شرکت تصویرگستر پاسارگاد که حق رایت این فیلم رو دارد اعلام کرد فیلم را پخش نمی کنیم تا ارشاد پاسخگوی ما باشد. این چندمین بار است که سرمایه ما به خطر می افتد و نسخه بازبینی که برای ارشاد فرستاده می شود به بیرون درز می کند.


در پی انتشار این خبر علی اسدزاده مدیرعامل شرکت تصویرگستر پاسارگاد، مدعی شد آن چه که امروز منتشر شده قطعا از مجاری وزارت ارشاد خارج شده است. او در این رابطه می گوید: «حدود یک ماه پیش متوجه شدیم نسخه اى که برای بازبینی وزارت ارشاد به منظور صدور پروانه سینمایی ارایه شده بود در یکى از شهرستان ها منتشر شده است. به دنبال این اتفاق با توجه به ضربه اى که انتشار قاچاق این فیلم به توزیع نمایش خانگى آن در ایران و همچنین بروز مشکلات حقوقى براى نمایش بین المللى فروشنده بوجود خواهد آورد، کارگردان فیلم که بیرون از کشور بودند، تلفنى موضوع را با حجت الله ایوبی در میان گذاشته و آقاى ایوبی اعلام می کند که قطعا پیگیری می کنند و بدنبال آن ایشان ستاد صیانت را مسوول پیگیری این مساله می کنند.» مدیر عامل تصویرگستر پاسارگاد مدعی است که هرچه به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد نامه نوشته و پیگیری کرده هیچ جوابی نشنیده و نتیجه ای حاصل نشده است، اما نتیجه پیگیر ی های شخصی او از شهرستان مورد نظر این بوده که نسخه ای از فیلم را فردی نا شناس که غیر محلی بوده به یک ویدیو کلوپ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته است.


اسدزاده می گوید تا مشخص شدن این موضوع مهم که کل شبکه نمایش خانگی را به خطر انداخته است، فیلم فروشنده را توزیع نخواهد کرد زیرا این موضوع به زودی باعث از بین رفتن حیات شبکه نمایش خانگی می شود و دیگر خرید فیلم ایرانی به هیچ عنوان ارزش سرمایه گذاری را ندارد. از طرفى باعث بى اعتمادى پخش کنندگان خارجى که قصد خرید فیلم هاى ایرانى را دارند نیز خواهد شد. این در شرایطی است که فیلم فروشنده هنوز در بسیارى از کشور ها به روى پرده نرفته است و قرار است اکران آن در آمریکا از اسپند ماه آغاز شود. از سوی دیگر پی گیری های انجام شده خبر از این دارد که عرضه کننده نسخه قاچاق در روزهای گذشته دستگیر شده، مورد بازجویی قرار گرفته و در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است و نتیجه بازجویی ها و بررسی ها نشان از آن دارد که نسخه بازبینی از ارشاد بیرون نرفته است. (3 دی 95)


زمان پخش در شبکه نمایش خانگی
نا مشخص.


داستان فیلم فروشنده درباره چیست؟

نقد فروشنده: فروشنده از جهاتی با چهارشنبه سوری، از فیلم*های پیشین فرهادی، شباهت دارد که این مسئله مایه تاسف است. درباره الی، جدایی نادر از سیمین و گذشته همگی درون مایه اجتماعی داشتند که البته پیچیده*تر و چندلایه تر نسبت به آن چیزی است که در فروشنده شاهدش هستیم. آنچه در این فیلم مشاهده می*کنیم، در مورد مردی متین، قابل احترام و دارای ارزش*های مدنی است که به تدریج، و البته ناخواسته، از عرش به فرش می*رسد. تماشای چنین داستانی دردناک است.




فروشنده اصغر فرهادی یکی دیگر از آن فیلم*های درامی است که همچون کارهای قبلی*اش حول محور اختلافات زناشویی ساخته شده است. در ادامه، نقد پایگاه «فیلم سوفی» را درباره فیلم فروشنده که چیزی به اکران آن نمانده، بخوانید.

او همچون آثار قبلی*اش – مانند چهارشنبه سوری، درباره الی، جدایی نادر از سیمین و همچنین گذشته – باز هم به زوجی از طبقه متوسط جامعه پرداخته که رابطه*شان دستخوش اتفاقی ناخوشایند و تراژیک شده است. نکته اساسی در مورد تمام آن فیلم*ها این است که فرهادی یک ماجرا را از چند زاویه جلوی دوربینش می*برد. بنابراین مسئله*ای که از یک زاویه دید یا پرسپکتیو (perspectives) کاملا منطقی به نظر برسد، ممکن است از زاویه دیدِ دیگر ماهیت خود را از دست دهد. گرچه برای این کار کمی زمان لازم است، اما همین زاویه دیدِ چندگانه در فیلم "فروشنده" نیز به محور اصلی فیلم بدل می*شود.

مسائل اجتماعی، یکی دیگر مباحث همیشگی فیلم*های فرهادی بوده که می*توان آن را به عنصر "زاویه دیدِ چندگانه" فیلم*هایش اضافه کرد. برخی از این موارد در جامعه ایران حائز اهمیت بوده ولی نمی*توان آن را به دیگران تعمیم داد. در ادامه برخی از این مسائل اجتماعی را برای شما باز خواهیم کرد.

خلق و اظهار "حقیقت:" زمانی که می*گوییم زاویه دید چندگانه در فیلم وجود دارد، بنابراین می*توان در مورد تفسیر چندگانه پیرامون "حقیقت اصلی" نیز صحبت کرد. در جهان هستی، عباراتی وجود دارند که یا صحیح هستند و یا غلط. اما در جوامع بشری، همواره لایه*های اجتماعی وجود دارند که با هم همپوشانی هم دارند؛ هر یک از این لایه*ها تابع اصول بوده و همه ما عادت کرده*ایم که هر مسئله*ای را از زوایای مختلف بسنجیم. تنها شدن در یک جامعه بزرگتر موجب می*شود تا افراد برای اجتناب از نزاع*های اخلاقی از انواع بهانه*ها استفاده کنند و یا اطلاعات شخصی خود را مخفی نگه دارند. از این رو، تصمیم می*گیریم تا اطلاعات "ویرایش شده" را به دیگران ارائه دهیم تا همه چیز آرام پیش رود. ایرانی*ها، به ویژه، اغلب تمایل دارند به مخاطبشان چیزی را بگویند که آن*ها انتظار شنیدنش را دارند. این مسئله در دو فیلم درباره الی و جدایی نادر از سیمین مشهود است و در فیلم فروشنده نیز دوباره شاهد آن هستیم.

اهمیت حریم خصوصی افراد: همه ما تفاوت بین فضای عمومی و فضای خصوصی را می*دانیم که هر کدام تابع اصولی هستند. این مسئله در جامعه ایران بسیار حائز اهمیت است. اکثر ایرانی*ها نسبت به فضای خصوصی خود تقدس خاصی قائل هستند؛ فضایی که می*توانند در آن نسبتا آزاد و به دور از محدودیت*های اجتماعی عمل کنند. نقض حریم خصوصی افراد همچون توهینی آشکار و شخصی به افراد محسوب می*شود.

حفظ وجهه عمومی: ایرانی*ها به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می*دهند، اما در حین حال دوست دارند در فضای عمومی نیز از احترام برخوردار باشند. این بدان معناست که افراد درگیر نوعی "فروشندگی" اجتماعی شوند تا از طریق وجهه عمومی خودشان را حفظ کنند و علاوه بر آن، از نظر اجتماعی طرد نشوند.

انتقام: این مسئله بیشتر میان مردان رواج دارد و از دست دادن آبرو، مهمترین انگیزه آن محسوب می*شود. این کار به منظور تحقیر و آزار شخص مهاجم صورت می*گیرد تا او هم از ترسِ
"از دست دادن آبرو" همانقدر رنج ببیند.

بخشندگی: یک جایگزین برای پاسخ دادن به انتقام، بخشیدن شخص است که البته به ندرت دیده می*شود. تمام ادیان عمل بخشندگی را ستایش کرده*اند، اما تا چه اندازه ممکن است ما شاهد بخشندگی باشیم مگر آنکه شخص برای بخشش به دست پای دیگری بیفتد؟




داستان فروشنده در مورد اتفاقات پیرامون یک زوج جوان به نام عماد (با بازی شهاب حسینی) و رعنا (با بازی ترانه علیدوستی) است. در طول روز، عماد یک معلم ادبیات باشخصیت در مدرسه است. عصرها، هم عماد و هم ترانه در صحنه تئاتر به بازی مشغول می*شوند. آن*ها در حال تمرین نمایش مشهور مرگ فروشنده (1949) نوشته آرتور میلر هستند. عماد در آن نمایش نقش کاراکتر نگون*بخت "ویلی لومان" را بازی می*کند و رعنا نیز نقش همسر ویلی یعنی "لیندا" را به عهده دارد. در فیلم، عماد و رعنا چندین صحنه نمایش را با هم اجرا می*کنند. در طول این سکانس*ها، می*توانیم ببینیم که چگونه پرسونای دراماتیک عماد و رعنا برای تحقق دو هدف مخالف به کار گرفته می*شوند:


  1. برای پنهان کردن خودِ واقعیِ آن*ها و نمایش چهره*های عمومی*شان
  2. محافظت نصف و نیمه از خودشان برای اینکه بتوانند احساسات واقعی*شان را ابراز کنند؛ گویی احساسات از زبان شخصی دیگر بیان می*شوند.


----------------------------------------------
داستان فروشنده

داستان روایی فیلم شامل چهار بخش می*شود.

1. عماد و رعنا
صحنه آغازین فیلم به شکلی ناراحت کننده از آپارتمان عماد و رعنا آغاز می*شود: همه چیز در حال تکان خوردن است! چیزی که بیشتر شبیه زلزله بود، در واقع ناشی از فعالیت یک دستگاه ساخت و ساز در نزدیکی آپارتمان آن*ها است، اما در حاصل ماجرا تغییری ایجاد نمی*شود. شرایط آپارتمان عماد و رعنا کاملا از حالت مطلوب خارج شده و آن*ها مجبور می*شوند به جای دیگری نقل مکان کنند. تمام این اتفاقات به شکلی رئالیستی توسط فرهادی به نمایش درمی*آید، زیرا او می*خواهد بگوید این امکان وجود دارد که خانه آرام یک شخص ممکن است توسط اتفاقات بیرونی به ناگهان تخریب شود.

فیلم فروشنده همچنین به فعالیت هنری عماد و رعنا نیز می*پردازد: اجرای آن*ها در نمایش مرگ فروشنده. یکی از مشکلات چنین نمایشی، عبور از سانسورهای دستگاه مسئول است که همواره خواستار اصلاحات جدیدی هستند؛ این نکته به شکلی کوتاه در فیلم به نمایش درآمده است.

یکی از هم*بازی*های آن*ها در تئاتر به نام بابک (با بازی بابک کریمی) به سرعت خانه*ای را برای عماد و رعنا پیدا می*کند. پیدا کردن خانه در زمانی کوتاه در تهران امری بسیار دشوار است. مستاجر قبلی آن آپارتمان برخی از وسایل شخصی*اش را در کمدی قفل شده قرار داده است که تا حدودی موجب رنجش رعنا می*شود. عماد اما نسبت به وسایل خصوصی آن خانم احترام قائل بوده و تلاش می*کند تا همسرش را آرام کند.

2. مزاحم وارد می*شود
رعنا یک روز که مانند همیشه منتظر عماد است، صدای زنگ در را می*شنود. با فرض اینکه عماد است، او دکمه را زده و درب ورودی ساختمان باز می*شود. او سپس برای دوش گرفتن به حمام می*رود. مشخص نیست چه اتفاقی پس از آن رخ می*دهد، اما می*دانیم که مزاحم وارد آپارتمان شده و رعنا را مورد آزار و اذیت قرار داده است. کمی بعد متوجه می*شویم که مستاجر قبلی آپارتمان یک روسپی بوده که مشتریان مرد به خانه*اش سر می*زده*اند. وقتی عماد در فاصله*ای کوتاه پس از آن اتفاق به خانه برمی*گردد، ردپای خونی را روی راه*پله*ها می*بیند و سپس متوجه می*شود که همسایه*ها رعنا را به بیمارستان منتقل کرده*اند.

رعنا به زودی از بیمارستان مرخص می*شود، اما کاملا مشهود است که آن تهاجم او را شکننده کرده است. او تمایل ندارد تا در این مورد با عماد صحبت کند (در هر صورت، فرهادی از این نظر محدود بود). رعنا کاملا گیج و مبهوت است. گرچه عماد دلواپس است، اما نگرانی خودش نسبت به ضعفش در این مورد را به رنج رعنا ارجح می*داند. عماد در کوتاه مدت از سکوت رعنا به تنگ می*آید.

3. شکارِ مهاجم
حالا تمرکز خط روایی داستان بر روی عماد می*افتد. آن*ها قصد ندارند مسئله را به پلیس گزارش دهند، زیرا می*دانند که مشکلات بیشتری گریبان آن*ها را خواهد گرفت. بنابراین عماد تلاش می*کند تا خودش آن شخص مهاجم را پیدا کند. رعنا می*گوید که نمی*تواند آن اتفاق و حتی چهره فرد را به یاد آورد و به همین دلیل، عماد سرنخ زیادی در دست ندارد. تنها مدارک او مقداری پول، چند عدد کلید و یک گوشی موبایل است، زیرا شخص با عجله آن آپارتمان را ترک کرده بود. عماد تلاش می*کند تا به کمک آن سرنخ*ها، مهاجم را بیابد.




این بخش از فیلم کمی شکل "کارآگاه مانند" را به خود می*گیرد. عماد به تدریج به سرنخ*های جدیدی دست می*یابد. هرچه او بیشتر به آن شخص نزدیک می*شود، احساسش برای انتقام قوی*تر از قبل می*شود.

4. مهاجم پیدا می*شود

پس از چندین اتفاق غیرمحتمل، عماد مهاجم رعنا را به دام می*اندازد. او آن شخصی نیست که عماد در درجه اول به او شک داشت و در عوض، شخصی معمولی و آسیب پذیر است (که نقش او را فرید سجادی حسینی به خوبی بازی کرده است). در همین بخش از داستان، بیننده داستان انتقام را از زوایای مختلف و یا چندگانه مشاهده می*کند. این بخش از داستان در واقع جذاب*ترین و تکان*دهنده*ترین بخش فیلم است. عماد واقعا نمی*داند که چه می*خواهد، اما از آنجایی که خودش تحقیر شده، دوست دارد آن فرد نیز حداکثر حقارت را متحمل شود. این همان بحث "منطق انتقام" است. اگر مردی با آبرویش بازی شود، دشمنش باید بیشتر از او همان رنج را متحمل شود.

اتفاقات پایانی فیلم نیز ناراحت کننده است؛ شما باید در پایان به افکار عماد و رعنا و همچنین سرنوشت رابطه*شان و حتی احتمال وجود بخشش تامل کنید.

--------------------------
نقد فروشنده

فروشنده از جهاتی با چهارشنبه سوری، از فیلم*های پیشین فرهادی، شباهت دارد که این مسئله مایه تاسف است. درباره الی، جدایی نادر از سیمین و گذشته همگی درون مایه اجتماعی داشتند که البته پیچیده*تر و چندلایه تر نسبت به آن چیزی است که در فروشنده شاهدش هستیم. آنچه در این فیلم مشاهده می*کنیم، در مورد مردی متین، قابل احترام و دارای ارزش*های مدنی است که به تدریج، و البته ناخواسته، از عرش به فرش می*رسد. تماشای چنین داستانی دردناک است.

فروشنده اصغر فرهادی چندین نقطه ضعف هم دارد. بابک در بخش نخست فیلم کاراکتری مهم جلوه می*کند و بیننده از او اطلاعات مهمی را دریافت می*کند، اما در بخش دوم فیلم دیگر خبری از بابک نمی*شود که بیشتر به نظر می*رسد سوراخ داستان باشد. علاوه بر آن، همگام با پیش رفتن فیلم، از اهمیت رعنا به نوعی کم می*شود. فارغ از اینکه عماد او را به عنوان یک "کالای آسیب دیده" نگاه می*کند یا خیر، چنین به نظر می*رسد که عماد شریکی همدرد برای او نباشد.

برخی منتقدان البته از نظر مایوس شدن عماد بر سر ماجرای رعنا با همدل هستند. اُوِن گلابرمن می*گوید: «به نظر عماد خیلی در خودش فرو می*رود و این مسئله از شدت درگیر شدن من با فیلم می*کاهد. این امر جنبه دیگری از فیلم فروشنده است که شبیه فیلم چهارشنبه سوری است.


ادامه مطلب...